zondag, juli 12, 2009

Round it


Mijn cardreader doet het weer, dus ik kan nu het schilderij laten zien wat ik voor het afscheid van mijn collega heb gemaakt. Er was een gedicht voor hem gemaakt van 21 coupletten en ik heb elk couplet in een cirkeltje geprint/geschreven. Met als achtergrond iets wat daarbij hoorde. Het stukje over het kamp in Zuid Frankrijk heb ik bevoorbeeld geschreven op een kaart van Frankrijk met de plaats van bestemming in het midden. De laatste twee coupletten waren nogal kort, dus die heb ik in één rondje gemaakt. De achtergrond heb ik gemaakt met gesso en acrylverf. De rondjes heb ik eerst allemaal aan de rand gesponst voor ik ze heb opgeplakt. Daarna met acrylverf en aquarelkrijt om de rondjes heen geverfd, zodat een soort van bloemen ontstaan. Ik hoorde ook wel dat het net ballonnen waren, nou, ook goed! Het logo van onze school heb ik rechtsboven gemaakt, ook met aquarelkrijt. Het was vier avonden flink doorwerken, maar ik ben er tevreden over en de ontvanger vond hem ook erg mooi, en daar gaat het tenslotte om!
Het thema van Saturday's Workout is deze week "round it", past perfect!

3 opmerkingen:

Sandy zei

OMG this is stunning.
What an amazing canvas. Love them.

Thanks Harriet for your circles to SaWo.

Anoniem zei

GAAF!

Martina zei

This is delightful.
Fantastic canvas. I love it.