donderdag, augustus 23, 2007

Weekend Berlijn is weer voorbij....

Het weekend Berlijn is weer voorbij..... Het was echt een weekend om nooit te vergeten! Ik zal eerst iedereen even voorstellen:


Met de klok mee beginnend bij de mannen: André, Coos, Sandra, Jolanda, Ramona en Marjan. Dit was onze stop in de buurt van Hannover. We waren toen al een aantal uren onderweg en aangezien het behoorlijk druk was best vervelend rijden.



We zaten en een heel luxe hotel, Crowne Plaza, in voormalig West Berlijn, om de hoek bij Bahnhof Zoo. Vond het wel boeiend om dat nou eens te zien, aangezien ik het boek van Christiane F. (Wir Kinder vom Bahnhof Zoo) heb verslonden en diezelfde film ook al een aantal keren heb gezien. Achteraf bleken we ook niet zo ver van Kurfürstendamm te zitten, maar die hebben we gemist (net zoals de andere bezienswaardigheden daar!). Hier moeten de bedden van ons penthouse even getest worden, die waren zeker goedgekeurd!



Nadat we de koffers hadden uitgepakt zijn we naar het conferentiecentrum gegaan, dat lag in oost, een rit van bijna een half uur. Daar zouden we heen voor een training, maar omdat we zoveel oponthoud hadden onderweg hebben we die gemist. André moest even een microfoontest doen, zodat wij ondertussen de mooi opgemaakte tafels konden bekijken. Daarna zijn we teruggereden naar het hotel en op zoek gegaan naar wat eten, en dat was niet zo moeilijk. De hele straat stond vol met allemaal eetkraampjes en ik heb een bakje met gebakken champignons en uien met een kruidensaus gehad, echt heerlijk! Even verderop op een plein was een soort van biergarten waar we wat hebben gedronken. Even later kwam er een ander groepje Duitse meiden aan, die ook bij onze lineage horen, en met hun zijn we een Mexicaanse cocktailbar ingedoken, en daar hebben we een heeeeeeeel groot feest gehad, die we later hebben voortgezet in de hotelkamer van Coos en André. Deze hoeden hebben we het hele weekend trouwens opgehad! De Duitse Partyliters zullen weten dat de Nederlanders ook aanwezig waren!!!



De volgende morgen had ik het best even zwaar, na hooguit drie uurtjes slaap. Maar zo'n heerlijk Duits ontbijt doet altijd goed en daarna kon ik er weer de hele dag tegenaan! Hier zitten we in de bus die ons naar Estrel bracht, het conferentiecentrum. Daar was een gigantische zaal ingericht voor de show van die dag. Er waren zo'n 2000 mensen aanwezig. De reis werd ook bekend gemaakt! Ieder jaar kun je een reis winnen, dat werkt met een bepaald puntensysteem. Als je dat hebt gehaald kun je GRATIS vier dagen op vakantie. Afgelopen mei was dat Portugal, in mei 2008 gaat de reis naar Brazilië!!!!! Lijkt me echt fantastisch, en ik hoop ook echt mee te kunnen!



's Avonds was het galafeest. En gala is daar ook echt gala, dus ik had een jurk gehuurd. Na de conferentie was het met de bus terug naar ons hotel, als een gek omkleden en opmaken en weer met de bus terug naar Estrel. Daar aangekomen was de zaal ontzettend mooi gemaakt. Allemaal ronde tafels, prachtig opgemaakt met overal gigantische kandelaars met kaarsen erin. Schitterend! Het eten was Braziliaans getint en was heeeerlijk!!! Na het eten was er disco met lekkere opzwepende muziek en we hebben echt één groot feest gehad. Ik had die avond geen druppel drank meer gehad, ik had die avond daarvoor echt even teveel genomen, maar die avond gingen we echt helemaal los!



Coos was om twaalf uur jarig, en nadat we in Estrel voor hem hadden gezongen ging hij ons even trakteren. En als je geen gebak hebt dan moet dat gewoon een lekker ijsje worden van de McDonalds!



De volgende dag moesten we om half zes op, aangezien we om half zeven de koffer in de auto moesten hebben, we moesten ontbijten en om tien over acht weer bij Estrel moesten zijn. Om zeven uur ging mijn mobieltje af: waar we bleven. Chips, verslapen.... Niet zo vreemd aangezien we in die drie dagen maar zes uurtjes hadden geslapen. Dus snel klaargemaakt alles in de koffer gemikt en naar beneden. Wij hoefden gelukkig niet zo vroeg bij Estrel te zijn, dus wij hebben met ons tweetjes ontbeten en de bus genomen. In de zaal aangekomen werd er al weer van die hele lekker opzwepende muziek gedraaid wat inhield dat wij om kwart over negen op zondagmorgen de polonaise hebben gedanst!!!! Dat was de eerste keer in mijn hele leven op dat tijdstip!!! De dag begon in elk geval goed op die manier. De conferentie begon weer en dit keer viel het me tegen. Er was namelijk in april een wedstrijd geweest waarbij je podiumplaatsen kon winnen. Wij hadden die wedstrijd bijna allemaal gehaald, ik dus ook, maar uiteindelijk is er helemaal niks mee gedaan. Dat vond ik toch wel een domper en was echt teleurgesteld. Wij hebben er tenslotte ook voor gewerkt. Deze foto is genomen tijdens de lunch. Lekker weertje he? Terwijl het in Nederland bijna het hele weekend heeft geregend hebben wij het hele weekend 25 graden gehad!



Ik ben best heel lief!!!

Geen opmerkingen: