zaterdag, december 30, 2006

Terug van vakantie


Vorige week vrijdag was het dan zover, we gingen eindelijk weer eens op vakantie, en wel naar Oberammergau in Zuid Duitsland. Mijn broertje woont daar. We hadden besloten met het vliegtuig te gaan, aangezien ik heel erg bang was om in zo'n gigantische file komen te staan en dit natuurlijk veel sneller gaat. En qua kosten maakte het niks uit, we vlogen vanaf Bremen, dus is het gewoon een binnenlandse vlucht. Het was de eerste keer voor mij in een propellervliegtuig, en vond het wel heel leuk om mee te maken. Roy vloog voor de allereerste keer en hij vond het helemaal geweldig!

Mijn ouders, zusje en haar vriend zouden twee dagen later komen. Helaas had mijn moeder een heftige bronchitis en hebben mijn ouders besloten om de reis te annuleren. Mijn zusje en haar vriend kwamen wel. Wij hebben twee nachten bij mijn broertje overnacht (op de foto recht boven Roy)


en zijn toen naar het appartement gegaan waar mijn ouders anders in zouden komen. En dat was helemaal geweldig! Supervriendelijke mensen met een perfecte service! Toen wij gisteren heel vroeg op moesten om het vliegtuig te halen (wat dus niet is gelukt...) stond de eigenaresse ook vroeg op om ons ontbijt klaar te maken! Waar vind je dat nog???


Ons appartement was aan de rechterkant, recht boven de banketbakkerij. Ik ben gek op taart en heb er natuurlijk wel een paar geproefd! Echt heerlijk!!!!! Daar kan de hema nog wat van leren!

Sneeuw lag er niet veel. De sneeuw die er lag was drie weken daarvoor gevallen. Dankzij de sneeuwkanonnen (op de foto een beetje te zien, is genomen vanuit het huis van mijn broertje)

konden we gelukkig wel op de lange latten staan. Vanaf eerste kerstdag gingen de pistes open. Frank durfde het nog niet aan, aangezien hij vier weken geleden zijn arm uit de kom heeft gehad. Na een dag rondhangen op de piste had hij het ook wel gehad en heeft het gewoon geprobeerd. Dat ging erg lekker! Na een dag wat oefenen, voor mij was het skiën ook al weer zeven jaar geleden, durfde ik ook wel de grote piste af. En dat was pas echt kicken!! Ik kijk nu al weer uit naar volgend jaar!

De dag voor vertrek zijn we nog in Garmisch Partenkirchen geweest, de plaats waar het skischansspringen van 1 januari wordt gehouden. Ik heb in de arena gestaan en heb met verbazing naar de springschansen staan kijken. Wat is dat hoog en stijl! Op tv ziet het er toch heel anders uit. Volgend jaar wil ik daar op 1 januari ook zitten!


Diezelfde avond zijn we met een groepje uit eten geweest. Wij waren niet de enigen die op bezoek waren bij mijn broertje, hij had ook nog wat vrienden over. Ze hadden een restaurant uitgezocht ergens in de middle of nowhere en daar stond deze mooi verlichte boom, er lag zelfs een hoop sneeuw!

Op de ochtend van vertrek nog een paar foto's gemaakt van het uitzicht van het appartement en toen richting vliegveld. Daar hebben we het vliegtuig gemist, maar dankzij een zeer behulpzame grondstewardess konden we kostenloos omboeken! Nu zijn we weer een dagje thuis, de wasmachine maakt overuren, heb vanmiddag de boodschappen gedaan en dan is het morgen een lekker hangdagje! Lekker rustig het oude jaar uit en met goede moed het nieuwe jaar weer in!

Geen opmerkingen: